JP

EN

CASE

for 2022 DEMOLA HOKKAIDO

SEASON 3rd

超難問「“グリーンパークほどの”を活かし尽くせ。」

Let's make the “green park HODONO” a catalyst for development.

PARTNER

株式会社ラック

LAC Co.,Ltd.

PARTNER

株式会社ラック

LAC Co.,Ltd.

The Brief

高知県にあるいの町をご存じでしょうか。清流仁淀川の流れる澄んだ空気と優しい風、みんなが素になれる心地のいい街です。透き通った水面や岩肌の美しさを見ることができるにこ淵、全長27㎞の山道のドライブコースであるUFOライン(雄峰ライン)、伝統工芸品「土佐和紙」など自然と融合した資源が多くあるのが特徴です。さらに、いの町にある四国のちょうど中心に位置する山の上のキャンプ場「グリーンパークほどの」は、キャンプ初心者からベテランまで幅広い層に人気で夜の星空も絶景です。
 …しかし、実際には「知らない」「いったことがない」という人がほとんどでしょう。私たちは、この「グリーンパークほどの」を活かすイノベーティブな新しいアイデアを創造したいと考えています。そこで皆さんの出番です。近年、大都市は町も人も同質的でつまらなくなってきています。世界中のイノベーティブな人々は今、歴史や文化を武器に自由度の高い挑戦を実現できる「地域」に注目し始めています。そう、このケースに興味を抱いた皆さんのように。新型コロナウイルスが都市の生活を一変させた今、地域には注目が集まり追い風が吹いています。その地域と深い繋がりを持ちたいと思う人を増やすためには強い動機が必要で、より個人的で主観的な、損得を超えた体験を通じた「感動」と「共感」こそが、重要なモチベーションとなるでしょう。まずは、近隣の高知市などの人々が深いつながりを感じて、多くの頻度で訪れてくれるようになる姿を目指したいと考えています。さらには、域外(県外)からの交流人口や関係人口が増えていく、そんな未来を創りたいと思います。どこかで耳にしたような、平凡なアイデアではつまらないですよね?地域にある資源・アセットを混ぜ合わせて、地域に眠る価値を最大化する躍進的な一歩目を踏み出すために、みんなの新しい解答が必要です。

Category

【Environment & Earth Resources】
*DEMOLA Global HPにてテーマを探す際に使用してください

The Background

株式会社ラックは、サイバーセキュリティ分野のリーディングカンパニーとして大手企業・官公庁向けにコンサルティング、診断、監視・運用など、高い技術でサービスを提供してきました。また、独立系のITベンダーとしても30年以上の長い歴史があり、大手銀行・地銀や大手保険会社など金融機関向けの基盤システムやITインフラを長年にわたり開発してきました。「進化し続けることで成長し、持続可能性の高い経営により、社会にとってなくてはならない存在を目指す」を企業理念とし、「サイバーセキュリティの力で社会課題に立ち向かい、国の発展を支え、人々の暮らしを守っていく」ことを社会的使命としています。その使命に基づき、官民連携・産学連携により地域活性化にも積極的に取り組んでいます。地域自治体および教育機関と連携して地域に必要となる各種機能やサービスの創出活動にも力を入れており、今回、高知県吾川郡いの町ならびに高知県オープンイノベーションプラットフォームと共に、DEMOLAに挑戦することで、新たな地域価値の創造に発展させたいと考えています。
https://www.lac.co.jp/

The Challenge

今、新型コロナウイルスの影響により、ネイチャー体験を重視する傾向は高まっています。サウナがブームになったり、キャンプなどのレジャー、釣りなどが人気を博したりと、様々な観点から人々は自然を訪れています。また、ワイン、スポーツ、フードツーリズム、など地元の文化や歴史を巡る旅行体験はアドベンチャーツーリズムとして非常に人気があります。アドベンチャーツーリズムとは「アクティビティ、自然、文化体験の3要素のうち、2つ以上で構成される旅行」をいいます(Adventure Travel Trade Associationによる定義)。旅行者が地域独自の自然や地域のありのまま文化を、地域の方々とともに体験し、旅行者自身の自己変革・成長の実現を目的とする旅行形態を指します 。もちろん、このような体験を通じて県外の方を多く呼び込むことも大切ですが、例えば近隣の高知市の人々が深いつながりを感じて、多くの頻度で訪れてくれるような場所になるということも考えられるでしょう。
皆さんには、地域の人たちが気づくことのできていない町の価値を、客観視できる外部の視点から伝え浸透させていくことができるのではないでしょうか。そのために、「ここが素晴らしいです」と直接的に表現するというよりは、異なる切り口でその地域のユニークさを捉え、それをどのように世の中に伝えていくかを一緒に考えましょう。

The Brief

Have you ever heard of Ino-town in Kochi Prefecture? It is a pleasant town with clear air and gentle breezes from the clear Niyodo River, where everyone can be at ease. The town is characterized by many resources fused with nature, such as Nikobuchi, where you can see the beauty of crystal clear water and rock surfaces, UFO Line (Yuho Line), a 27 km long mountain road driving course, and the traditional craft of "Tosa Washi" (Japanese paper). In addition, Green Park Hodono, a mountain-top campground located right in the center of Shikoku in Ino-town, is popular with a wide range of visitors from camping beginners to seasoned veterans, and the starry sky at night is spectacular.
…However, in reality, most people probably "don't know" or have never been there. We want to create innovative new ideas to take advantage of this "Green Park Hodono". That is where you all come in. In recent years, big cities have become boring and homogeneous in both towns and people. Innovative people around the world are now starting to focus on "regions" where they can realize challenges with a high degree of freedom, armed with history and culture. Yes, just like all of you who are interested in this case. Now that the new coronavirus has transformed urban life, the region is attracting attention and a tailwind is blowing. A strong motivation is needed to increase the number of people who want to have a deep connection with the area, and "emotion" and "empathy" through a more personal, subjective, and beyond loss or gain experience will be the key motivation.
First, we would like to see people from neighboring Kochi City and other cities feel a deep connection with us and visit us more often. Furthermore, we would like to create a future in which the number of people from outside the region (outside the prefecture) who interact and relate with us will increase. It is boring to have a mediocre idea that you have heard somewhere else, isn't it? We need a new solution for everyone to take a breakthrough first step to maximize the value lying in the region by mixing the resources/assets in the region.

Category

【Environment & Earth Resources】
*Please use it to search for themes on DEMOLA Global HP.

The Background

As a leading company in the field of cyber security, LAC Inc. has been providing highly skilled services such as consulting, diagnosis, monitoring, and operation for major corporations and government agencies. Also, as an independent IT vendor with a long history of more than 30 years, we have developed infrastructure systems and IT infrastructure for financial institutions such as major banks, regional banks, and major insurance companies for many years. Our corporate philosophy is "to grow through continuous evolution and become an indispensable part of society through highly sustainable management," and our social mission is "to use the power of cybersecurity to confront social issues, support national development, and protect people's lives. Based on this mission, we are also actively involved in regional revitalization through public-private and industry-academia partnerships. We are also focusing on the creation of various functions and services needed in the region in cooperation with local governments and educational institutions, and hope to create new regional value by taking on the challenge of DEMOLA together with Ino-town, Agawa-gun, Kochi Prefecture, and the Kochi Prefecture Open Innovation Platform.
https://www.lac.co.jp/

The Challenge

Now, due to the impact of the new coronavirus, there is a growing emphasis on nature experiences. People are visiting nature from a variety of perspectives: sauna is booming, camping and other leisure activities, and fishing are gaining popularity. In addition, travel experiences that explore local culture and history, such as wine, sports, and food tourism, are very popular as adventure tourism. Adventure tourism is "travel consisting of two or more of the three elements of activity, nature, and cultural experience" (as defined by the Adventure Travel Trade Association). It refers to a form of travel in which travelers experience the region's unique nature and local culture as it is, together with local people, for the purpose of realizing their own personal transformation and growth. Of course, it is important to attract many people from outside the prefecture through these experiences, but it could also be, for example, a place where people from the neighboring city of Kochi feel a deep connection and visit many times.
I believe that you can communicate and instill the value of the town, which the local people are not yet aware of, from an objective, outside perspective. To this end, rather than directly expressing "this place is wonderful," let's capture the uniqueness of the area from a different angle and think together about how to convey this to the world.

APPLY

少しでも興味を持ったら
「契約説明会」へ参加​してください。

APPLY

説明会後、挑戦したい課題が決まったら、
エントリーが可能です。

ENTRY

APPLY

If you are interested in it,
please join the briefing session.

APPLY

After the briefing session,
you can enter once you have decided
on the challenge you want to challenge.

ENTRY