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CASE

for 2018 DEMOLA HOKKAIDO

SEASON 1st

介護の現場を助けてください!

Please help the site of care!

PARTNER

sakura comunity service

さくらCSホールディングス株式会社

Sakura Community Service Co., Ltd.

sakura comunity service

PARTNER

さくらCSホールディングス株式会社

Sakura Community Service Co., Ltd.

The brief

どうすれば、被介護者が豊かな人生を送ることができるだろうか?
どうすれば、介護者は生きがい・働きがいを感じることができるのだろうか?
どうすれば、被介護者や介護者のアイデンティティを守ることができるだろうか?
どうすれば、現場での記録などの手作業を減らし、被介護者へのサービスを拡充することができるだろうか?

The background

さくらコミュニティーサービス社*1 は「世代を超えた、心の通うコミュニティを再現したい」という思いから設立されました。現在は、「高齢者生活支援」「介護人財の養成」「就業サポート」からなる3つの柱に加え、「ものづくり事業*2」「海外事業*3」を含めた“グローバルコミュニティ創成の 5 大事業”を進めることで、社会環境の変化や時代の要望に応え、さらには、医療・介護現場の状況をいち早く捉えることで、問題解決に取り組んでいます。
もはや高齢化の課題は、日本だけではない世界共通の課題であり、その意味からも超高齢化時代を迎えた日本の役割が多く、国境を越えた活動して行く必要があると考えています。
*1:http://sakura-cs.com/
*2:http://sakura-cs.com/newsrelease/img/112-1.jpg
*3:http://sakura-cs.com/newsrelease/img/114-1.jpg、http://sakura-cs.com/newsrelease/img/100-1.jpg

The problem

世界的に少子高齢化が社会問題となっており、人類にとって不可避の課題となっている。介護施設の現場は労働集約型となっており、実際には違うのだが、3K(きつい、汚い、給料が安い)のイメージが強い。こういったイメージを払拭し、“介護の仕事“の本当の意味と価値を知ってもらうことで、介護サービスの質の向上並びに被介護者の生活の質の向上を行っていく必要がある。
介護保険の関係から、様々な記録を残すことが義務付けられており、介護施設では介護スタッフが被介護者の記録などの事務作業に多くの時間を費やしており、被介護者へのサービスを行う時間が足りておらず、被介護者だけでなく介護者の満足度が
向上しないという悪循環となっている。どうすれば現場での記録などの手作業を減らし、被介護者へのサービスを拡充し、被介護者や介護者のアイデンティティを守り、介護を通して生きがい・働きがいを感じることができるのだろうか?

Schedules

第 1 回 DEMOLA HOKKAIDO の日程
8/4 : Kickoff イベント等(13:00-17:00) + ネットワーキング
9/1 : Workshop (10:00-17:00)
9/8 : Workshop & Pitch イベント (10:00-17:00) + ネットワーキング
9/15 : Workshop (10:00-17:00)
9/22 : 最終発表会 (13:00-17:00) + ネットワーキング
*上記の他に 1 回/週のチームミーティングがあります。

The brief

How can a care recipient live a rich life?
How can a caregiver feel motivated and rewarding?
How can we protect the identity of care recipients and carers?
How can we reduce the manual work such as on-site records and expand the service to the care recipient?

The background

Sakura Community Service * 1 was established with the desire to 'reproduce a community that goes beyond generations and communicates with the heart.'
Currently, in addition to the three pillars consisting of 'living support for the elderly,' 'training for care-giving human resources' and 'employment support', the five major initiatives for the creation of a global community, including the 'Monodzukuri Project * 2' and 'Overseas Project * 3' By advancing 'business', we respond to changes in the social environment and demands of the times, and furthermore, we are working
on solving problems by grasping the status of medical and nursing care workers as quickly as possible.
The issue of aging is no longer a problem common to all of Japan, but it is a common problem in the world, and from that point also I think that Japan has a lot of roles in the age of super-aging and needs to cross-border activities .

*1:http://sakura-cs.com/
*2:http://sakura-cs.com/newsrelease/img/112-1.jpg
*3:http://sakura-cs.com/newsrelease/img/114-1.jpg、
http://sakura-cs.com/newsrelease/img/100-1.jpg

The problem

The declining birthrate and aging population worldwide has become a social problem, which is an inevitable task for mankind. The site of nursing care facilities is labor intensive type, which is actually different but the image of 3K (tight, dirty, salary is cheap) is strong. It is necessary to improve the quality of nursing care services and improve the quality of life of care recipients by wiping out such images and getting to know the true meaning and value of 'nursing care work'.
From the relation of nursing care insurance, it is obliged to leave various records, and the nursing care staff spends a lot of time in administrative work such as records of carers in nursing home care facilities, and services are provided to the care givers It is a vicious circle that time is not enough, not only the care recipient, but also the caregiver's satisfaction is not improved. How can we reduce the manual work such as on-site records, expand the service to the care recipients, protect the identity of the care recipients and the carers, and can the carers feel a sense of motivation and rewarding through nursing care?

Schedules

Schedule of the 1st DEMOLA HOKKAIDO
8/4 : Kickoff event(13:00-17:00) + Networking
9/1 : Workshop (10:00-17:00)
9/8 : Workshop & Pitch event (10:00-17:00) + Networking
9/15 : Workshop (10:00-17:00)
9/22 : Final presentation (13:00-17:00) + Networking
*There is a team meeting once a week .

APPLY

少しでも興味を持ったら
「契約説明会」へ参加​してください。

APPLY

説明会後、挑戦したい課題が決まったら、
エントリーが可能です。

ENTRY

APPLY

If you are interested in it,
please join the briefing session.

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After the briefing session,
you can enter once you have decided
on the challenge you want to challenge.

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