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CASE

for 2022 DEMOLA HOKKAIDO

SEASON 1st

-地域に愛され続けるために- 「きのとや」ブランドが結ぶリレーションシップ

- To be loved by the community- Relationships created by KINOTOYA

PARTNER

株式会社きのとや

KINOTOYA Co.,Ltd.

PARTNER

株式会社きのとや

KINOTOYA Co.,Ltd.

The Brief

あなたがいつも訪れるお気に入りの場所はありますか?なぜ、そこに行きたいと思うのでしょうか?そこに行く理由を考えてみましょう。何となく落ち着くから、好きな人たちに出会えるから、集中できるから、特に何も考えずに当たり前として習慣化しているから。色々な理由があると思います。
サードプレイスという概念をご存知でしょうか?アメリカの社会学者レイ・オルデンバーグ(1989)が提唱した概念であり、生活の拠点となる自宅(ファーストプレイス)でもなく、職場あるいは学校といった普段自分が長い時間を過ごす場所(セカンドプレイス)でもなく、義務や必要性に縛られずに自らの心に従い進んで向かう、とびきり居心地の良い場所を指します。交流を目的として集まる交流型の空間を求める人もいれば、自分だけの落ち着ける空間を求めるマイプレイス型など、その在り方は様々です。
「きのとや」は、札幌で創業し、お菓子の提供を通じて創る人の幸せ・食べる人の幸せ・地域の幸せを実現すべく店舗づくりを行ってきました。常に謙虚に努力し続ける姿勢、上質なものをお客様に届けたいという想い、「きのとや」ならではの手作りの温もりと安心感を伝えるべく、2021年10月には札幌大丸店をリニューアル致しました。私たちは道内に11店舗ある「きのとや」をもっとお客様にとって居心地が良く思い入れのある特別な空間、また訪れたくなる場所に変革させていきたいと考えています。
みなさんのお気に入りのモノや空間を教えてください。そして、なぜそれがお気に入りなのか、その理由を紐解き「きのとや」がもっとお客様に愛され続けるブランドになるために、必要なサービスや店舗づくりについて一緒に考えていきましょう。

Category

【Better life & Wellbeing】
*DEMOLA Global HPにてテーマを探す際に使用してください

The Background

札幌を中心に展開する洋菓子店「きのとや」は、1983年「ケーキは人を幸せにする」という強い思いから生まれました。全社員とその家族の幸せを実現する、お客様に満⾜と感動を提供する、「きのとや」の発展と共に地域・社会に貢献する、という3つの企業理念の下、「社員の幸せ」、「お客様の満足」、「きのとやの発展」を同時に達成する三位一体経営を目指してきました。私たちは、人と人のつながりを大切に考えています。きのとやのお菓子で、心温まる幸せな時間やおいしさの感動を提供し、地域の人に愛され必要とされる存在でありたいと願っています。そのために「おいしいお菓子」と「温かいおもてなし」でお客さまに満足と感動を提供することが最も大切です。きのとやに関わる全ての人との出会いに感謝し、地域の皆様とともに発展していくことが我々の使命と考えます。
2020年には、菓子店舗販売や札幌近郊でのケーキ宅配事業・通信販売事業を行う株式会社きのとやと、菓子製造をメインで行うKコンフェクト株式会社の2社に役割を分け、更なる体制強化を図りました。北海道大学認定商品の「北海道ミルククッキー札幌農学校」や「エルムの森」など皆様の身近な商品もお届けしております。
https://www.kinotoya.com/

The Challenge

「ブランド」と聞くとどのようなモノやコトが思い浮かぶでしょうか。はるか昔、牛の飼い主は、みずからの所有権を示すために牛に焼き印(ブランド)を押しました。かつて、ブランドは「ある売り手の商品やサービスを、他の売り手のものと区別し、識別するための名称、言葉、デザイン、シンボル、その他の特徴」、つまり「モノ」や「コンセプト」として捉えられていました。最近の流れでは、ブランドはある商品や企業にまつわる顧客の「体験」そのものであるとも言われています。例えば、あなたが楽しい思い出を創りたいと思い、友達と温泉旅行に出かけたとします。SNSで実際に訪れている人の楽しそうな表情やコメントを見て興味を持つ、ホームページを見てみると料金やサービスも分かりやすく予約も簡単にできた。宿泊前日には、旅館までの行き方と、道中のおススメの場所やイベントを紹介してくれた。実際に泊まる際には、全従業員が笑顔で接してくれ、味の好みに合わせてご飯を提供してくれた。帰り際には、手土産が用意されており、駅までの送迎も準備してくれていた。こういった体験をした顧客は、温泉旅館に対して特別な感情を抱き、自分たちもSNSで発信したり、口コミでお勧めしたりするはずです。つまり、購入前、購入中、使用中、使用後までのトータルな「ブランド体験」を通じて、その体験がより良いものであればあるほど、消費者はその対象を好きになり感情移入し、共に「ブランド」を育てていく共創者になっていきます。そして、体験が発展した先には強い「関係性・リレーションシップ」が生まれるのです。関係性が生まれることで、長期に渡ってお客さまと良好な関係・取引を継続することができます。一時的な売上を積み重ねるのではなく、製品・サービスに心から満足することによりお客さまの中に芽生える強い思い入れ(ロイヤリティ)が、今後のサポーターを増やして行くことに繋がるのです。
 「きのとや」は札幌に根差し、地域に愛され続ける存在として、展開してきました。これからも、「きのとや」ブランドがお客様と深い関係性を築き上げていくためには、どのようなサービスや店舗づくりによる体験とリレーションシップが必要なのでしょうか。一緒に考えましょう。

Schedules

<2022年度 第1回 DEMOLA HOKKAIDO の日程>
(Schedule for 2022_1st DEMOLA HOKKAIDO)

4/9(10:00-17:00) :Kick off event
4/23 (10:00-17:00) :Workshop
5/7 (10:00-17:00) :Workshop
5/14 (13:00-17:00) ::発表練習会 Demonstration Practice
5/28 (13:00-17:00) :最終発表会 + ネットワーキング Final Demonstration + Networking

*上記の他に1回/週程度のチームミーティングがあります。
* In addition to the above schedule, there will be a team meeting once a week .

The Brief

Do you have a favorite place that you always visit? Why do you want to go there? Think about the reasons you go there. Because it somehow calms me down, because I can meet people I like, because I can concentrate, because it has become a habit as a matter of course without thinking about anything. I'm sure there are many reasons.
Have you ever heard of the concept of the "third place"? It is a concept proposed by the American sociologist Leo Oldenburg (1989), and it refers to a place that is neither your home (first place), nor the place where you usually spend most of your time for example school, office (second place), but a place where you are willing to follow your heart without being bound by obligation or necessity. Some people seek an exchange-type space where they can gather for the purpose of socializing, while others seek their own private place where they can relax.
Kinotoya was founded in Sapporo, Japan, and has been creating stores to realize happiness for the creators, the eaters, and the community through the provision of sweets. In October 2021, we renovated our Sapporo Daimaru store to convey our attitude of constant humble effort, our desire to deliver high quality products to our customers, and the warmth and peace of mind of Kinotoya's unique handmade products. We would like to transform the 11 Kinotoya stores in Hokkaido into a special space where customers feel comfortable and attached to the store, and a place they want to visit again.
Please tell us about your favorite things and spaces. Let's think together about the services and store development that are necessary for Kinotoya to become a brand that continues to be loved by its customers.

Category

【Better life & Wellbeing】
*Please use it to search for themes on DEMOLA Global HP.

The Background

Kinotoya, a Western-style confectionery store located mainly in Sapporo, was born in 1983 from the strong belief that "cakes make people happy. Based on the three corporate philosophies of realizing the happiness of all employees and their families, providing satisfaction and excitement to customers, and contributing to the community and society along with the development of Kinotoya, we have been aiming for a trinity of management that simultaneously achieves the happiness of employees, satisfaction of customers, and the development of Kinotoya. We believe in the importance of people-to-people relationships.
With Kinotoya's sweets, we hope to provide heart-warming happy times and delicious impressions, and to be loved and needed by the people of the community. To this end, the most important thing is to provide satisfaction and excitement to our customers with "delicious sweets" and "warm hospitality. We are grateful for the encounters we have had with all the people involved in Kinotoya, and we believe it is our mission to develop together with the people of the community.
In 2020, we further strengthened our structure by dividing our roles into two companies: Kinotoya Corporation, which handles confectionery store sales and cake delivery and mail order businesses in the Sapporo area, and K Confects Corporation, which mainly handles confectionery manufacturing. We also deliver products that are familiar to everyone, such as Hokkaido Milk Cookies Sapporo Nougakko and Elm no mori, a product certified by Hokkaido University.
https://www.kinotoya.com/

The Challenge

When you hear the word "brand," what kinds of things come to mind? A long time ago, cattle owners branded their cattle to show their ownership. In the past, a brand was seen as "a name, word, design, symbol, or other characteristics that distinguishes and identifies one seller's goods or services from those of another," in other words, a "thing" or a "concept. In the recent trend, it is also said that a brand is the customer's "experience" itself related to a certain product or company.

For example, let's say you wanted to create fun memories and went on a hot spring trip with your friends. You saw the happy faces and comments of actual visitors on social networking sites and became interested; you looked at the website and found that the prices and services were easy to understand and reservations were easy to make. On the day before your stay, they provided you with directions to the inn and recommended places and events along the way. When you actually stayed there, all the employees treated you with smiles and provided you with food according to your taste preferences. When you left, souvenirs were prepared for you, and they even arranged for you to be taken to the station. Customers who have this kind of experience will have a special feeling for the onsen ryokan, and they themselves will send it out on social networking sites and recommend it by word of mouth.

In other words, through the total "brand experience" before, during, during and after the purchase, the better the experience, the more the consumer likes the subject and becomes emotionally invested in it, becoming a co-creator who grows the "brand" together. The better the experience, the more the consumer likes it and becomes emotionally invested in it. By creating a relationship, we can continue to have good transactions with our customers over the long term. It is not a matter of accumulating temporary sales, but rather the strong feelings (loyalty) that sprout in customers when they are truly satisfied with our products and services, which will lead to more supporters in the future.
Kinotoya is rooted in Sapporo and has developed into a well-loved presence in the community. In order for the Kinotoya brand to continue to build a deep relationship with its customers, what kind of experiences and relationships through service and store development are necessary? Let's think about this together.

Schedules

< Schedule for 2022_1st DEMOLA HOKKAIDO >

4/9(10:00-17:00) :Kick off event
4/23 (10:00-17:00) :Workshop
5/7 (10:00-17:00) :Workshop
5/14 (13:00-17:00) : Demonstration Practice
5/28 (13:00-17:00) : Final Demonstration + Networking

* In addition to the above schedule, there will be a team meeting once a week .

APPLY

少しでも興味を持ったら
「契約説明会」へ参加​してください。

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説明会後、挑戦したい課題が決まったら、
エントリーが可能です。

ENTRY

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If you are interested in it,
please join the briefing session.

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After the briefing session,
you can enter once you have decided
on the challenge you want to challenge.

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